Пропоную увазі педагогів статтю з цікавими ідеями перевірки домашнього завдання, сподіваюсь ці ідеї Вам стануть у нагоді)
Як перевірити
домашнє завдання:
20 цікавих способів
Перевірка виконання учнями
домашнього завдання — важливий і невід'ємний етап будь-якого уроку. Якщо
перевірочна система не налагоджена, роль самостійної домашньої роботи учня
практично знецінюється.

Оригінальні способи
перевірки домашнього завдання
Дискусія
Для її проведення клас необхідно розбити на групи, кожна з яких буде
виступати в захист своєї позиції або погляду на проблему. Одна точка зору може
бути викладена в підручнику чи довіднику, а інша, відмінна від неї, може належати
комусь з учнів або вчителю. В дискусії важливі міркування і аргументи учнів, а
результатом її стане більш глибоке пізнання сутності вивченого явища.
Питання автору (у формі інтерв'ю)
Це незвичайний і дуже цікавий спосіб перевірки домашнього завдання. Вчитель
пропонує дітям придумати кілька питань автору відкриття, винаходи, твори, щоб
глибше пізнати його сенс. Відповідати на запитання можуть найбільш підготовлені
учні, а на найскладніші з них - вчитель. Наприклад, при перевірці домашнього
завдання з хімії можна адресувати питання Дмитру Івановичу Менделєєву, з фізики
– Ісааку Нюьтону, з геометрії – Піфагору, з літератури – Федору Михайловичу
Достоєвському.
Тематичний кросворд
Багато дітей захоплюються розгадуванням кросвордів, проявляючи при цьому
завидну завзятість. Щоб цікаво перевірити домашнє завдання, вчителю необхідно
скласти кросворд за відповідною темою і запропонувати його учням. Особливо діти
люблять інтерактивні кросворди, які можна розгадувати всім класом.
Несподівані питання
Завдання вчителя сформулювати запитання по-іншому, ніж у підручнику після
параграфа. Якщо учень сумлінно підготувався до уроку, труднощів з відповіддю у
нього не виникне, а певна різноманітність у процес перевірки буде внесена.
Рецензія на усну відповідь
Учням пропонується вислухати відповідь однокласника, підготувати і
виступити з усної рецензії на неї (з урахуванням переваг та недоліків,
внесенням доповнень та уточнень).
Взаємна перевірка
При перевірку письмового домашнього завдання з хімії, української або
англійської мови, математики можна запропонувати учням обмінятися зошитами з
сусідом по парті, перевірити виконання завдань, поставити оцінку і розповісти
про допущені помилки, обговоривши спірні питання.
Короткі письмові відповіді
Замість усного опитування вчитель просить відповідати на нескладні питання
по темі письмово. При цьому відповідь повинен складатися з двох-трьох слів.
Таке завдання допомагає кращому засвоєнню учнями теоретичних знань.
Звірка з проектором
Правильний варіант виконання домашнього завдання виводиться вчителем на
екран проектора. Учні звіряються з ним, виправляють допущені помилки, отримуючи
по ходу необхідні коментарі від вчителя або однокласників.
Рекомендації по
організації усного опитування
Перевірка домашнього завдання шляхом опитування учнів – традиційний і
найбільш популярний спосіб. Нерідко його використовують, щоб знайти прогалини
чи недоліки в знаннях, забуваючи про головне завдання опитування – підтримати
учня, надати допомогу, навчити. Ми підкажемо, як це реалізувати на практиці.
Опитування-світлофор
У нашому випадку В якості світлофора виступає довга картонна смужка
червоного кольору з одного боку і зеленого – з іншого. Звернена до вчителя
зелена сторона свідчить про готовність учня до відповіді на поставлене питання
(«Знаю!»), червона – про те, що учень не готовий відповісти («Не знаю!»). Якщо
на питання базового рівня учень показує червону сторону, - це сигнал тривоги
для вчителя. Це двійка, яку учень сам собі поставив. Можна задавати і творчі
питання, при цьому червоний сигнал означає «Не хочу відповідати!», а зелений –
«Хочу відповісти!».
Солідарне опитування
Якщо учень біля дошки не може впоратися із завданням, необхідно звернутися
за допомогою до класу. Хто хоче допомогти? З тих, хто бажає надати допомогу,
педагог вибирає найбільш сильного учня і пропонує йому пошепки дати підказку
товаришеві. Як варіант – учень сам вибирає того, в чиїй допомоги він потребує,
а вчитель дає тренеру 10-15 хвилин на підготовку.
Взаємне опитування
Педагог дає доручення трьом найбільш підготовленим учням провести
опитування тих, хто підготувався на «5», «4» або «3». Учень, записався в третю
групу і успішно відповів в ній на питання, чи може ще раз спробувати свої сили.
Програмове опитування
У цьому випадку учневі необхідно вибрати правильну відповідь з тих, які
пропонує вчитель. Така форма роботи при усному опитуванні використовується
рідко. І абсолютно марно. Адже в зіткненні різних думок учнів «плавиться»
нерозуміння. Учитель може стати на захист невірної відповіді, щоб дати хлопцям
можливість посперечатися.
Тихе опитування
Вчитель голосно розмовляє з одним або кількома учнями, а весь клас виконує
інше завдання.
Опитувальний ланцюжок
Такий спосіб опитування рекомендується застосовувати для одержання
розгорнутої і логічної зв'язної відповіді. При цьому один учень починає
відповідь, вчитель в будь-якому місці жестом перериває його і пропонує
продовжити думку іншому учневі.
Лист «захисту»
Створюється для непідготовлених учнів і знаходиться завжди в одному і тому
ж місці. Учень, який не готовий до уроку, вписує своє прізвище в захисний лист
і може бути впевнений, що його сьогодні не будуть питати. Завдання вчителя –
тримати ситуацію під контролем.
Цікава перевірка
домашнього завдання
в початковій школі
Для багатьох педагогів актуальним є питання, як уникнути одноманітності при
перевірці домашнього завдання в початкових класах. Для молодших школярів
особливо актуальна і ефективна ігрова форма перевірки засвоєних знань.
Пропонуємо декілька практичних ідей, які дозволять не тільки виконати цікаву
перевірку домашнього завдання, але і допоможуть активізувати розумову
діяльність учнів.
Гра «Малюємо відповідь»
Вчителю необхідно підготувати питання з пройденої теми, відповіді на які
діти зможуть швидко і просто намалювати. Діти повинні бути попереджені, що
відповіді потрібно не озвучувати, а зображати на папері.
Гра «Похлопаем-потопаем»
Перевіряючи домашнє завдання, педагог задає питання і пропонує варіанти
відповідей до них. У разі правильної відповіді завдання дітей – поплескати в
долоні, якщо ж відповідь неправильна – потопати ніжками. Ця гра – відмінна
розминка і хороший спосіб зняти напругу в класі.
Командна гра «Що і чому?»
У створених командах педагогом призначається капітан. Завдання для кожної з
команд полягає у вигадуванні питань по вивченій темі і почерговому відповіді на
них. Право відповіді надає капітан. Важливо, щоб в обговоренні брали участь усі
члени команди.
Гра «Семицветик»
Педагогові необхідно заздалегідь підготувати паперові квіти з сімома
різнобарвними пелюстками за кількістю команд. За правильну відповідь по
пройденої темі команда отримує один пелюстка. Грають до тих пір, поки одна з
команд не збере квітка повністю.
Гра «Спіймай м'яч»
Гра проводиться в колі. Вчитель задає питання і підкидає м'яч. Учень, який
його зловив, дає відповідь.
Школа для животных - (притча о школе)

Однажды животные решили, что должны совершить что-нибудь героическое, чтобы достойно решать проблемы «нового мира». И они организовали школу.
Они составили программу занятий, которая состояла из беганья, лазанья, плавания и полета. Чтобы было легче контролировать выполнение программы, она была одинаковой для всех животных.
Утка отлично преуспевала в плавании, даже лучше своего наставника, но у нее были посредственные оценки за полет и еще хуже — за бег. Поскольку она так медленно бегала, ей приходилось оставаться после уроков и отказываться от плавания, чтобы учиться бегу. От этого ее бедные лапки совсем ослабли, так что она и плавать стала неважно. Но посредственные оценки по этой школе засчитывались, так что никого это не беспокоило, кроме самой утки.
Кролик сначала был лучшим в классе по бегу, но у него случился нервный срыв из-за того, что нужно было так много наверстывать в плавании.
Белка была отличницей по лазанью, но вскоре у нее начались неприятности на занятиях по полету, где учитель заставлял ее взлетать с земли, а не спускаться с верхушки дерева. У нее также произошел срыв из-за переутомления, и она получила тройку за лазанье и двойку за бег.
Орел вообще оказался трудным учеником, и его постоянно строго наказывали. На занятиях по лазанью он первым добирался до вершины дерева, но упорно делал это по-своему.
В конце года аномальный лось, который умел отлично плавать, а также бегал, лазал и немного летал, получил самые высокие средние оценки и выступал на выпускном вечере от имени своего класса.
Луговые собачки не стали ходить в школу, потому что администрация не включила в программу рытье нор. Они научили своих детей охотиться и позднее, объединившись с лесными сурками и сусликами, создали преуспевающую частную школу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий