Навчання під час карантину

Цікаві ялинкові прикраси своїми руками

            Чудові іграшки з картону прекрасно будуть виглядати на вашій зеленій красуні. Пропоную вам прості варіанти ялинкових виробів, які можна зробити разом з дитиною. Такий корисний час проведений разом створить приємну атмосферу любові та новорічного настрою!

 










ІГРИ ТА ВПРАВИ, СПРЯМОВАНІ НА РОЗВИТОК УВАГИ



 Виклади фігури за поданим зразком.

Дитині подається зразок з 3-4 геометричних фігур, намальований на окремому аркуші, вона має викласти так само, спираючись на зразок.

 Ускладнювати шляхом  збільшення кількості фігур,  варіацією частоти повторів фігур. Можливо запропонувати вставити пропущену фігуру.

 

Будь уважний!”(Зоопарк)

Мета: стимулювання уваги, розвиток швидкості реакції.

Можна виконувати у вигляді фізичної розминки під музику. Дитина має виконувати рухи відповідно до команди дорослого: «зайчики» – стрибати; «конячки» – бити «копитом об підлогу»; «раки» – задкувати; «птахи» – бігати, розкинувши руки; «лелеки» – стояти на одній нозі.

“Чотири стихії”

Мета: розвиток уваги, координації слухового і рухового аналізаторів.

Граємо разом із дитиною: виконуємо рухи відповідно до слів: «земля» – руки вниз, «вода» – витягнути руки вперед, «повітря» – підняти руки нагору, «вогонь» – зробити обертання руками в зап'ясткових і ліктьових суглобах. Хто помиляється, той програв.

 

 «Слухай оплески».

Мета: тренування уваги і контроль рухової активності.

Можна виконувати усією сім’єю: йдемо по колу чи пересуваємося по кімнаті у вільному напрямку. Ведучим може бути будь хто. Коли ведучий плескає в долоні один раз, всі повинні зупинитися і прийняти позу «лелеки» (стояти на одній нозі, руки в сторони) чи яку-небудь іншу позу. Якщо ведучий плескає два рази, то  приймаємо позу «жаби» (присісти, п’яти разом, носки і коліна в сторони, руки між ступнями ніг на підлозі). На три оплески граючі відновляють ходіння.

 

ВПРАВИ ТА ЗАВДАННЯ НА РОЗВИТОК РІЗНИХ ВИДІВ ПАМ’ЯТІ

«Ти за мною повторюй і порядок не змінюй».

 Дітям пропонується повторювати слова, числа, фігури в тому ж порядку, що їх називає ведучий. Згодом кількість слів в цій вправі збільшується. Можна додавати рухи.

Бажано використовувати назви тварин (диких та домашніх), різні види транспорту, меблі, геометричні фігури, кольори та інш.

 

«Фотоапарат детектива».

Мета: розвивати короткочасну пам'ять.

Дитині  пропонується уявити себе фотоапаратом, який може сфотографувати все: якусь річ, подію, предмет тощо. Наприклад, потрібно сфотографувати шафу або книжкову полицю і запам’ятати все, що там лежить. « Фотографувати» можна протягом 1 хвилини. Потім дитина відвертається і по пам'яті називає все, що їй вдалося запам’ятати.

 

«Додай та запам’ятай».

Мета: розвиток слухової пам'яті. У цій грі можуть брати участь кілька чоловік. Розпочинаючи гру, говоримо: «Я поклала у пакет банан». Дитина повторює  та додає щось своє: « Я поклав у пакет банан і яблуко», наступний учасник гри повторює готову фразу і додає щось своє. І так далі. Можна використовувати інший варіант.  Наприклад, « У зоопарку живе слон».  А дитина: « У зоопарку живе слон і зебра», а наступний - « У зоопарку живе слон, зебра та лев» тощо.

Молодший школяр. Тренуємо пам’ять


«Ти за мною повторюй і порядок не змінюй».

 Дітям пропонується повторювати слова, числа, фігури в тому ж порядку, що їх називає ведучий. Згодом кількість слів в цій вправі збільшується. Можна додавати рухи.

Бажано використовувати назви тварин (диких та домашніх), різні види транспорту, меблі, геометричні фігури, кольори та інш.

 

«Фотоапарат детектива».

Мета: розвивати короткочасну пам'ять.

Дитині  пропонується уявити себе фотоапаратом, який може сфотографувати все: якусь річ, подію, предмет тощо. Наприклад, потрібно сфотографувати шафу або книжкову полицю і запам’ятати все, що там лежить. « Фотографувати» можна протягом 1 хвилини. Потім дитина відвертається і по пам'яті називає все, що їй вдалося запам’ятати.

 

«Додай та запам’ятай».

Мета: розвиток слухової пам'яті. У цій грі можуть брати участь кілька чоловік. Розпочинаючи гру, говоримо: «Я поклала у пакет банан». Дитина повторює  та додає щось своє: « Я поклав у пакет банан і яблуко», наступний учасник гри повторює готову фразу і додає щось своє. І так далі. Можна використовувати інший варіант.  Наприклад, « У зоопарку живе слон».  А дитина: « У зоопарку живе слон і зебра», а наступний - « У зоопарку живе слон, зебра та лев» тощо.

"Каскад слів".

Підготувати список 8 – 10 слів, які добре знайомі дитині. Розташувати їх, як показано нижче.

  • Вогонь.
  • Будинок, молоко.
  • Кінь, гриб, голка.
  • Півень, зошит, асфальт, сонце.
  • Дах, пень, вода, свічка, школа.
  • Олівець, машина, крейда, сіль, брат, хліб.
  • Орел, гра, дуб, син, пальто, сніг, стіл.
  • Метро, сон, яблуко, дитина, вулиця, сестра, риба, книга.
  • Квадрат, малюнок, ліс, вітер, дідусь, папір, урок, пенал, апельсин.
  • Сік, портфель, тигр, мопед, лимон, кіт, собака, альбом, дядько, кактус.

Запропонувати дитині повторювати з вами ці слова. Починайте з першого слова, потім називайте друге, дитина повторює в цій же послідовності, потім три слова і так далі (інтервал між словами – 1 секунда). Коли дитина не зможе повторити визначений словесний ряд, зачитайте їй таку ж кількість слів, але в іншій послідовності (для цього потрібно підготувати інший список слів).

Якщо в другій спробі дитина впоралась з цим словесним рядом, то переходите до наступного ряду, і так доти, доки дитина і в другому прочитанні не зможе відтворити задану кількість слів.

Та кількість, яку дитина може відтворити з вами, є обсяг її слухової короткочасної пам’яті на слова.

 Вправа на розвиток зорової пам’яті

Розкладіть перед дитиною палички, з яких зробіть яку-небудь просту фігуру. Запропонуйте дитині уважно подивитися на неї протягом двох секунд, потім закрийте цю фігуру, і попросіть її повторити скласти так само.

Ускладнити цю вправу можна, складаючи фігуру з паличок різного кольору. Дитина повинна запам’ятати розташування паличок і скласти фігуру самостійно.

 Гра на розвиток пам’яті: "Так" та "ні" не кажіть

Завдання: Дитина повинна відповісти на запитання ведучих. "Так" та "ні" говорити забороняється. Учень повинен запам’ятати цю інструкцію.

Питання:

  • Ти любиш літо?
  • Ти любиш, коли холодно?
  • Тобі подобається зелень парків?
  • Ти любиш сонце?
  • Тобі подобається купатися в морі?
  • Ти любиш риболовлю?
  • Ти любиш зиму?
  • Тобі подобається грати в сніжки?
  • Ти любиш кататись на велосипеді?
  • Тобі подобається вчитись?

"Добре" та "погано" не говорити

  • Ти добре плаваєш?
  • Як ти малюєш?
  • Як ти співаєш?
  • Як ти рахуєш?
  • Як ти поводишся?

 Прийоми, які допомагають запам’ятовуванню

  • Якщо дитина погано запам’ятовує, потрібно їй запропонувати взяти олівці і до кожного слова зробити малюнок, який допоміг би запам’ятати ці слова.
  • Прочитати дитині розповідь, а потім попросити коротко переказати зміст прочитаного.
  • Запропонувати дитині завчити основні правила, терміни і поняття.

Правила ефективного запам’ятовування

  • Заучуй з бажанням знати і пам'ятати.
  • Став за мету запам'ятати надовго.
  • Користуйся смисловими опорами, смисловими групуваннями — хто добре обґрунтовує, той добре запам'ятовує.
  • Починай повторювати до того, як тема почала забуватись.
  • Заучуй і повторюй невеликими шматками.
  • Краще вчити по 1 годині 7 днів, ніж 7 годин поспіль в 1 день.
  • Після математики вчи історію, після фізики — літературу, пам'ять любить контраст.
  • Коли вчиш — записуй, малюй схеми, графіки, зображуй карикатури, порівнюй із тим, що знав раніше — дій!
  • Не вчи віршів стовпчиками. Короткі заучуй одразу, довгі — розбивай на шматки.
  • Коли закриваєш книжку, чимшвидше, не чекаючи повного заучування, намагайся відтворити зміст. Якщо щось забув, не підглядай, а спробуй пригадати.
  • Якщо отримав завдання у вівторок, а відповідати потрібно в п'ятницю, не чекай, коли буде четвер: вивчи одразу, а напередодні тільки повтори.
  • Зрідка використовуй мнемотехніку — штучні прийоми, що полегшують запам'ятовування. Кольорів спектру, наприклад, допоможе не забути фраза: "Чепурний пузатий жук з'їв барвистий свіжий фрукт".
  •  Вправи для зміцнення спостережливості і пам'яті
  • Уважно подивіться на знайомий предмет, потім, закривши очі, образно уявіть його собі в подробицях. Відкривши очі, ще раз погляньте на нього і зазначте, які деталі були вами випущені.
  • Вивчений предмет спробуйте намалювати з пам'яті. Потім виявіть, що забули намалювати.
  • Опишіть із пам'яті риси добре знайомої людини. Спостерігаючи за цією людиною під час зустрічі, уточніть не помічені вами риси її обличчя.
  • Подивіться на 7—15 дрібних предметів, а після з пам'яті опишіть їх.
  • Спробуйте добре роздивитися предмет, що падає. Потім опишіть його якомога точніше.
  • Огляньте кімнату, запам'ятайте, що в ній знаходиться. Потім закрийте очі й уявіть образ побаченого в подробицях.
  • Згадайте голос та інтонацію фрази знайомої вам людини й спробуйте із закритими очима уявно знову почути її. Потім повторіть фразу вголос, а під час зустрічі з цією людиною порівняйте "оригінал" з імітацією.

Ці вправи розвивають пам'ять: образи об'єкта спостереження швидко запам'ятовуються і тривалий час зберігаються в пам'яті, водночас удосконалюється здатність уявляти, аналізувати об'єкт із пам'яті без особливих зусиль волі.

Не менш важливим моментом у розвитку пам'яті є формування вміння запам'ятовувати й відтворювати, засвоєння раціональних прийомів запам'ятовування і контролю, розуміння і запам'ятовування. Основні прийоми довільного запам'ятовування такі:

1. Треба чітко визначити мету, завдання запам'ятовування. Мнемічне завдання полягає в чіткому формулюванні того, що і як треба запам'ятати та міцно закріпити. Якщо таке завдання спеціально не ставиться, то матеріал запам'ятовується значно гірше.

2. У довільному запам'ятовуванні слід сформувати стійкі мотиви, наприклад, здобуття знань, почуття відповідальності. Якщо людина належним чином не вболіває за справу, невідповідально ставиться до запам'ятовування, то вона швидко забуває те, що треба пам'ятати.

3. Необхідною умовою запам'ятовування є розуміння матеріалу, утворення смислових зв'язків (якщо вони недостатні) та використання ефективних прийомів запам'ятовування. Незрозумілий матеріал, як правило, не викликає інтересу й запам'ятовується гірше, ніж систематизований, зрозумілий.



Вправи на розвиток уваги та мислення для молодших школярів











Нестандартні ігри, які допоможуть розвивати у дітей уяву та фантазію
Пропоную для батьків оригінальні завдання для розвитку уяви та фантазії у дітей.


Як розвивати у дітей  фантазію та уяву?
1.   Уява будується з реальних елементів, чим багатший досвід, тим багатша уява. Звідси висновок: слід допомагати дитині накопичувати життєвий досвід, образи та знання (ерудиція), якщо ми хочемо, щоб малюк був творчою особистістю.
2.   Почуття, як і думка, рухають творчість. Предмет фантазування впливає на наші почуття і навпаки, наші емоції в момент фантазування впливають на образи які виникають в нашій уяві.
3.   Можна так «сфантазувати» своє майбутнє, що це буде своєрідним керунком на все життя, а можна нафантазувати жахів і надалі боятися робити кроки вперед на зустріч труднощам.
4.   Коли дитина натхненно розповідає переповідає різні казкові чи чарівні розповіді зі своєю участю в них, вона не обманює, в нашому звичному розумінні,  вона творить, придумує, міркує. Їй не важливо реально це чи нереально. І нам це не має бути важливо, має значення інше, головне, що мозок дитини працює і генерує ідеї.

Нижче наведені деякі засоби розвитку фантазії та уяви: 
1.   Збільшення – зменшення.
2.   Цей простий метод ми часто спостерігаємо в казках:” Хлопчик-мізинчик”, “Дюймовочка”, “Гулівер”… Збільшувати й зменшувати можна практично все: геометричні розміри, вагу, зріст, гучність, багатство, відстані, швидкості…
Наведемо ігри-бесіди для засвоєння засобу «збільшення-зменшення»
Говорить педагог: «Ось тобі чарівна паличка, вона може збільшити чи зменшити все, що ти хочеш. Що б ти хотів збільшити, а що зменшити?».
·         Хотів би зменшити уроки, а збільшити свій вільний час.
·         Хотів би зменшити домашні завдання.
·         Хотів би збільшити цукерки до розміру холодильника, щоб можна було відламувати великі шматки.
·         Хочу збільшити краплі дощу до розмірів м’яча.
Ускладнюємо гру додатковими запитаннями: «Що з цього вийде? До чого це призведе?»:
·         Нехай руки тимчасово стануть такими довгими, щоб можна було не встаючи з-за столу увімкнути телевізор, чи взяти з холодильника, щось смачненьке…
·         Якщо дерева в лісі зменшаться до розмірів трави, а трава – до розмірів сірника, тоді легше буде шукати гриби та ягоди.
Гра «Добре-погано»
Педагог пропонує дитині проаналізувати, що позитивне, а що негативне ми отримаємо, якщо будемо щось збільшувати або зменшувати. Тут важливо запитати, кому буде від цього добре, а кому ні (згадаємо ситуацію про зменшення дерев в лісі: постраждають звірі).
·         Що буде коли твій зріст зменшиться/збільшиться в 10 разів?
·         Що в цьому позитивного? Що негативного?
·         Кому це буде зручно? Кому ні?
Такі ігри гарно проводити на уроках ознайомлення з навколишнім світом. 
Гра «Камінь»
Він світиться, завжди теплий, лікує від хвороб, надає безсмертя, виконує бажання і т.д.
Діти по черзі передають один одному камінчик і наділяють його різними властивостями. Після закінчення гри кожна дитина має згадати яка властивість дісталась їй від чарівного камінця.
Отже, використовуючи ці засоби, можна досить швидко і продуктивно розвивати уяву та фантазію вихованців, урізноманітнити уроки, зробити їх цікавими та захопливими.

59 ІДЕЙ ДЛЯ СПІЛЬНИХ ІГОР З ДИТИНОЮ

55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома

Пропоную батькам корисні техніки, які допоможуть розвинути увагу ваших дітей

/приємного та цікавого  тренування/

Для початкової школи

Гра «Натюрморт»
Заздалегідь підготуйте яскраві зображення зі значною кількістю елементів, наприклад, натюрморт. По черзі демонструйте їх дітям упродовж 30 секунд. Завдання – запам’ятати, які саме предмети зображені на картинках. Через 30 секунд сховайте зображення та попросіть  назвати всі предмети, які їм вдалося запам’ятати. Для ускладнення завдання можна запропонувати дітям давати короткий опис зображених предметів (наприклад, груша – жовта).
Гра «Не все на місці»
Підготуйте кілька яскравих картинок. На них мають бути зображені предмети, які, на перший погляд, важко помітити. Попросіть  детально розглянути зображення, звертаючи увагу на кожну деталь. Запитайте дітей про кількість побачених предметів, їхнє розташування тощо.
Усім дітям подобаються розмальовки, адже коли чорно-білий малюнок набуває барв – це надзвичайно цікаво. А ще – таке заняття дозволяє розвивати увагу. Підготуйте роздруківки з картинками для розмальовування та запропонуйте розфарбувати для початку лише найдрібніші деталі.
Вправа «Крапка-лінія»
Дитина отримує аркуш паперу із завданням. На ньому є предмети чи істоти, а також приховане зображення, яке можна побачити, лише правильно з’єднавши пронумеровані крапки. Запропонуйте дітям з’єднати лініями крапки по порядку. Виконуючи таку вправу, діти розвивають не лише увагу, але і зорову пам’ять, самостійно формують малюнок, який можна буде використати як розмальовку.
Гра «Чи є зміни?»
Розкладіть на столі до 15 різних дрібних предметів (блокнот, різнокольорові олівці, фломастери тощо). Упродовж 30 секунд дитина має уважно роздивитися їх та запам’ятати розташування. Після цього дитина має відвернутися, а ви – перекласти 3-4 предмети на інші місця. І знову у дитини є 30 секунд на їх огляд. Коли час сплине, закрийте предмети і запропонуйте дитині назвати ті, які лежать на іншому місці. За кожну правильну відповідь можна отримати 1 бал. 

Для середньої школи

Вправа «Одне ціле»
Покажіть дітям зображення предметів, які розділені на дві частини. Вони складені неправильно. Діти мають знайти пару для кожної частинки зображення. Заздалегідь підготуйте великі та якісні зображення, щоб діти змогли розгледіти кожну деталь!

Вправа диктора Левітана
Всесвітньо відомий диктор Юрій Левітан тренував увагу та концентрацію, читаючи перевернутий текст. Запропонуйте дітям також потренуватися у такий спосіб. Для початку можна буде готувати короткі тексти з великим розміром шрифту.
Діти мають читати текст в одному темпі, спокійним голосом, уникаючи помилок та виправлень. Для ускладнення завдання та вдосконалення уваги у дітей пропонуйте більші за обсягом тексти, просіть інших  трошки заважати «диктору».
Вправа «Кольори-слова»
Червоний. Зелений. Синій. ЖовтийФіолетовий. Помаранчевий. Коричневий. Синій. Червоний. Чорний. Зелений. Блакитний. Жовтий. Коричневий. Чорний. Зелений. Синій. Фіолетовий. Блакитний. Жовтий. Чорний. Червоний. Помаранчевий. Коричневий.
Завдання для дітей: якнайшвидше називати кольори, але не читати текст.
Вправа «Штурм»
Це тренування чудово підійде для розвитку уваги і пам’яті. Його активно використовують журналісти, телеведучі та актори, які вчаться швидкочитанню.
Для вправи підготуйте картки із цифровими позначеннями та зображеннями (на одній картці – один символ).
Демонструйте кожні 3-5 секунд по 2 будь-які картки 3 рази поспіль. Потім запропонуйте просту математичну дію (наприклад, 236+43). І знову покажіть дві картки. Після цього дитина називає чи записує побачені символи у тій послідовності, як їх було продемонстровано.
Для ускладнення завдання можна збільшувати кількість карток або робити символи різнокольоровими. Виконувати вправу можна як індивідуально, так і колективно.
Використовуйте ці техніки розвитку уваги у дітей. Не бійтеся експериментувати, шукайте такі вправи, які найкраще підійдуть саме вашим дітям!

Поради батькам для розвитку логічного мислення у дітей

Щоб сформувати корисну звичку, потрібно декілька разів повторити певну дію, щоб вона закріпилася на рівні поведінки. Тому регулярно виконуйте з дитиною вправи для розвитку логічного мислення, наприклад, такі:
  • розв'язуйте   будь-які логічні задачі, ребуси. Також можна попрацювати з малюнками «знайди відмінності»;
  • грайте разом  у логічні ігри, а також у шахи;
  • навчіть дитину дискутувати, спираючись на факти та підтверждуючи свою позицію аргументами;
  • запропонуйте їй читати дитячі детективи;
  • розвивайте разом інтуїцію, як не дивно, вона являє собою підсумок висновків з тієї інформації, яку мозок вже колись отримав;
  • навчіть дитину давати пояснення усім її діям, вона має аналізувати все, що робить або планує, та прораховувати очікувані варіанти: що буде, якщо залишити справу незавершеною, яким стане підсумок роботи.

Ці завдання пропонуються для виконання учням 1-2 класів дітей із порушеннями опорно-рухового апарату.

Вправа «Знайди зайве слово»

Мета: Навчити знаходити спільні та відмінні риси явищ чи предметів.
Час: 5–10 хвилин.
Хід вправи: Дорослий пояснює дитині, що серед названих слів є зайве, а їй потрібно його визначити. Дитина має не лише знайти зайве слово, а й аргументувати свій вибір. Якщо  важко обрати слово одразу, розберіть кожне слово у рядку: що у них спільного, яке слово не відповідає загальній характеристиці. 
Легший рівень:
Хоробрий, злий, відважний, сміливий.
Яблуко, слива, огірок, груша.
Молоко, сир, сметана, хліб.
Година, хвилина, літо, секунда.
Ложка, тарілка, каструля, сумка.
Сукня, светр, шапка, сорочка.
Мило, мітла, зубна паста, шампунь.
Береза, дуб, сосна, суниця.
Книга, телевізор, радіо, магнітофон.
Складніший рівень:
Дощ, сніг, град, блискавка, мряка.
Бавовна, вовна, нейлон, льон, шовк.
Неживий, апатичний, млявий, знімілий, чутливий.
Кидати, штовхати, жбурляти, метати, розкидати.
Бук, ясен, ялина, верба, клен.
Вишневий, червоногарячий, бордо, малиновий, шафрановий.
Кінь, вовчиця, лань, кобила, вівця.
Нарцис, гладіолус, пролісок, хризантема, тюльпан.

Вправа «Головне та другорядне»

Мета: Навчитися ціле поняття розкладати на компоненти та визначати пріоритети.
Час: 5 хвилин.
Хід вправи: Дорослий називає поняття та формулює з чого воно складається. Дитина має обрати з кількох слів одне чи два, без яких поняття втрачає зміст, не може існувати. Наприклад:
Гра – гравці, штраф, карти, правила, доміно.
Війна – гармати, літаки, бій, солдати, командування.
Юність – любов, зростання, підліток, сварки, вибір.
Чоботи – каблук, підошва, шнурки, застібка, халява.
Сарай – стіни, стеля, тварини, сіно, коні.
Дорога – асфальт, світлофор, рух, автомобілі, пішоходи.

Вправа «Знайди помилку художника»

«Знайди помилку художника» – цілий напрям ігор, що розвивають логічне мислення. 
Мета: Розвиток уваги та вміння аналізувати картину в цілому та кожний її елемент окремо.
Час: 10–15 хвилин.
Хід вправи: Дорослий розповідає дитині що художники часто бувають розсіяними і, малюючи картини, припускаються помилок, тому потрібно знайти, що ж намальовано неправильно. Важливо, щоб дитина аргументувала свої відповіді. Наступним кроком може стати малювання власних зображень з помилками.  

Вправа «Допоможи зайчику знайти морквинку»

Мета: Розвиток просторової уяви та вміння прорахувати свої дії.
Час: 5–10 хвилин.
Хід вправи: Розкажіть дитині невеличку повчальну історію про зайчика, який загубив морквинку. Або запропонуйте їй самостійно скласти таку історію та супроводжувати пошук морквинок коментарями й висновками.

Вправа «Знайди заховані предмети»

Мета: Розвинути увагу та навчитися із загального виділяти окремі елементи.
Час: 5 хвилин.
Хід вправи: Запропонуйте дитині уважно подивитися на малюнок та знайти, які речі заховано всередні інших предметів. Цікавіше працювати у компанії! Тож нехай декілька груп позмагаються, хто більше предметів знайде!

Як говорити з дітьми про коронавірус


Комментариев нет:

Отправить комментарий